Ilja Sainer - malir a sochar

Untitled (1983, 1990 - 93)
Skica k objektu Sametová revoluce /U.19/ mobil, dřevo, hřebíky, stavební ocel a samet, syntetické barvy, výška 277 cm, 1990 / majetek autora
Sametová revoluce /U.19/ na výstavě skupiny Klacci v Městském muzeu v Bechyni, květen 1990. Mobil není dobré moc naklánět doprava ani doleva. / majetek autora
Studie k objektu Sametová revoluce /U.27/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 88x62,5 cm, 1990 / majetek autora
Skica k objektu Býti osvícen! /U.20/ štafle, svítící stavební reflektor, dřevo, hřebíky a syntetické barvy, výška 198 cm, 1990 / majetek autora
Býti osvícen! /U.20/ Objekt byl středem výstavy Urbanita´90 v Galerii Jaroslava Fragnera v Praze. Štafle byly omylem i použity při instalaci, čímž se prokázalo sepětí díla se životem aneb spojení teorie s praxí. / majetek autora
Studie k objektu Býti osvícen! III. verze /U.38/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1990 / majetek autora
Skica k objektu Nevěsta svlékaná svými mládenci, dokonce. Pocta Marcelu Duchampovi /U.25/ dřevo, hřebíky, stavební ocel a bizam, výška 122cm, 1990 / majetek autora
Nevěsta svlékaná svými mládenci, dokonce. /U.25/ Detail střední části s bizamem. Nevěstu částečně sežrali moli, jejichž politickou orientaci se nepodařilo zjistit. / majetek autora
Viz texty Manifest Ostrovy 1997 a Manifest Ostrovy 2006 na těchto webových stránkách. / veřejný majetek autora
Skica k objektu Bližší kůže nežli samet /U.36/ dřevo, hřebíky, křeček a syntetické barvy, 39x20x21 cm, 1990 / majetek autora
Bližší kůže nežli samet /U.36/. Proti nevinnému objektu měl námitky neznámý poslanec: žádá ochranu informací a lidských práv křečků. / majetek autora
Studie k objektu Bližší kůže nežli samet /U.40/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 45x33 cm, 1990 / majetek autora
Klacky – Kláda bídy /U.69/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991 / majetek autora
Klacky – Chameleón /U.71/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991 / majetek autora
Klacky – Československá federace /U.73/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991 / majetek autora
Klacky – Raději bez názvu /U.74/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991 / majetek autora
Charakteristika cyklu: souběžně s Fragmenty vznikl cyklus Untitled jako satira, reagující na aktuální dění po roce 1989. Smyslem umění především je tvořit krásu, ne-krásy je v životě více než dost. Avšak bylo nutné se i vyjádřit k prázdnému velikášství tzv. nové ortodoxie v ekonomice. Český ultraliberalismus a další strategické omyly /zejména v letech 1990-92/ přivedly společnost do ledových vod celkové stagnace. Přitom vše mohlo být řešeno jinak a hlavně bez obrovského strádání lidí.

Kresby a objekty, značeno U.1-76. Další rozpracované kresby a objekty byly zničeny při vynuceném vyklizení ateliéru v ulici Prvního pluku, dům čp. 320 v Praze 8 Karlíně. Úřední listiny z let 1992-95 /boj s restituentkou a státní byrokracií/ by samy o sobě stačily na zcela výmluvnou výstavu o nesametové tváři doby. Zastoupení cyklu: Albion Art London – Fukuoka Japan, Památník Terezín, Nitrianska štátna galéria v Nitre a soukromé sbírky.
Chcete-li vidět obrázek větší - klikněte na něj !

můj živothistoriepřehled díla - web galeriefilozofiekontaktdomů
manifest ostrovy 1997manifest ostrovy 2006stálá expozice
pata.gif (4592 bytes)
English english version here
web design: (c) 2000-2006, Avion®, Patrik Sainer
poslední aktualizace: 9/8/2007