|
Skica k objektu Sametová revoluce /U.19/
mobil, dřevo, hřebíky, stavební ocel a samet, syntetické barvy, výška
277 cm, 1990 / majetek autora |
|
Sametová revoluce /U.19/ na výstavě skupiny
Klacci v Městském muzeu v Bechyni, květen 1990. Mobil není dobré moc
naklánět doprava ani doleva. / majetek autora |
|
Studie k objektu Sametová revoluce /U.27/
kombinovaná technika, akvarelový papír, 88x62,5 cm, 1990 / majetek
autora |
|
Skica k objektu Býti osvícen! /U.20/
štafle, svítící stavební reflektor, dřevo, hřebíky a syntetické barvy,
výška 198 cm, 1990 / majetek autora |
|
Býti osvícen! /U.20/ Objekt byl středem
výstavy Urbanita´90 v Galerii Jaroslava Fragnera v Praze. Štafle byly
omylem i použity při instalaci, čímž se prokázalo sepětí díla se životem
aneb spojení teorie s praxí. / majetek autora |
|
Studie k objektu Býti osvícen! III. verze /U.38/
kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1990 / majetek autora |
|
Skica k objektu Nevěsta svlékaná svými
mládenci, dokonce. Pocta Marcelu Duchampovi /U.25/ dřevo, hřebíky,
stavební ocel a bizam, výška 122cm, 1990 / majetek autora |
|
Nevěsta svlékaná svými mládenci, dokonce.
/U.25/ Detail střední části s bizamem. Nevěstu částečně sežrali moli,
jejichž politickou orientaci se nepodařilo zjistit. / majetek autora |
|
Viz texty Manifest Ostrovy 1997 a Manifest Ostrovy 2006 na těchto webových stránkách. / veřejný majetek autora |
|
Skica k objektu Bližší kůže nežli samet
/U.36/ dřevo, hřebíky, křeček a syntetické barvy, 39x20x21 cm, 1990 /
majetek autora
|
|
Bližší kůže nežli samet
/U.36/. Proti nevinnému objektu měl námitky neznámý poslanec: žádá ochranu informací a lidských práv křečků. / majetek autora |
|
Studie k objektu Bližší kůže nežli samet
/U.40/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 45x33 cm, 1990 / majetek
autora |
|
Klacky – Kláda bídy /U.69/
kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991 / majetek autora |
|
Klacky – Chameleón /U.71/
kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991 / majetek autora |
|
Klacky – Československá
federace /U.73/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991
/ majetek autora |
|
Klacky – Raději bez názvu
/U.74/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1991 / majetek
autora |
|
|
Charakteristika cyklu: souběžně s Fragmenty
vznikl cyklus Untitled jako satira, reagující na aktuální dění po roce
1989. Smyslem umění především je tvořit krásu, ne-krásy je v životě více
než dost. Avšak bylo nutné se i vyjádřit k prázdnému velikášství tzv.
nové ortodoxie v ekonomice. Český ultraliberalismus a další strategické
omyly /zejména v letech 1990-92/ přivedly společnost do ledových vod
celkové stagnace. Přitom vše mohlo být řešeno jinak a hlavně bez
obrovského strádání lidí.
Kresby a objekty, značeno U.1-76. Další rozpracované kresby a
objekty byly zničeny při vynuceném vyklizení ateliéru v ulici Prvního
pluku, dům čp. 320 v Praze 8 Karlíně. Úřední listiny z let 1992-95 /boj
s restituentkou a státní byrokracií/ by samy o sobě stačily na zcela
výmluvnou výstavu o nesametové tváři doby. Zastoupení cyklu: Albion Art London – Fukuoka Japan, Památník Terezín,
Nitrianska štátna galéria v Nitre a soukromé sbírky.
|
|
|
|
|
|