|
Skica k objektu Trojský kůň - Sametový kůň po Trojské revoluci /F.93/ dřevo, hřebíky a syntetické barvy, výška 245 cm, 1989 / majetek autora
|
|
Detail trámu /F.54/ dřevo, hřebíky a syntetické barvy, výška 184 cm, 1989 / majetek autora
|
|
Skica k objektu Studie k Ukřižování I. Sestava 4 prvků /F.101/ stavební ocel, elektronika a syntetické barvy, výška 235 cm, 1987-88 / Oblastní muzeum v Chomutově
|
|
Střední prvek Studie k Ukřižování I. /F.101/ stavební ocel, elektronika a syntetické barvy, 80x60x20 cm, 1987-88 / Oblastní muzeum v Chomutově
|
|
Skica k objektu Mýtus Androgyna, Žena-Muž /F.28/ stavební ocel, bronz a syntetické barvy, výška 133 cm, 1988 / Galéria hlavného mesta SR Bratislavy
|
|
Skica k objektu Mýtus Androgyna, Muž-Žena /F.100/ stavební ocel, bronz a syntetické barvy, výška 96.5 cm, 1989 / Albion Art London - Fukuoka Japan
|
|
Vratká stabilita /F.110/ kombinovaná technika, ruční papír, 58x42 cm, 1989 / Oblastní muzeum v Chomutově
|
|
Dobrý životní pocit, permanentní /F.113/ kombinovaná technika, ruční papír, 58x42 cm, 1989 / Oblastní muzeum v Chomutově
|
|
Tiferet, Mýtus Androgyna /F.230/ kombinovaná technika, akvarelový papír, 91x66 cm, 1993 / majetek autora
|
|
Mundus universalis est templum Solis /F.186/ bronz a olejové barvy na dřevě, 62x46 cm, 1992 / soukromá sbírka
|
|
Agnus Dei qui tollis peccata mundi: miserere nobis /F.187/ bronz a olejové barvy na dřevě, 60x48.5 cm, 1992 / soukromá sbírka
|
|
Kontemplace EJN SOF /F.256/ mosazné hřeby, olej a bronz na dřevě, otevřená ikona 69x71 cm, 1993 / majetek autora
|
|
Kontemplace AJIN - EJN SOF, Labyrint světa a ráj srdce /F.286/ olej a bronz na sololitu, 60x50 cm, 1995 / majetek autora
|
|
Citadela, ProtoOstrov /F.288/ olej a bronz na sololitu, 60x50 cm, 1995 / soukromá sbírka
|
| |
Charakteristika cyklu: Bioprostory vycházely z analogie s integrálem, Fragmenty jsou naopak obdobou derivace.
Řečeno méně učeně: vnímáme-li svůj život i jeho každý okamžik opravdu pozorně a naplno, pak nezávisle na vnějších
okolnostech přítomnost splyne s věčností a dostává absolutní rozměr. Uvědomíme si kosmickou dimenzi lidského ducha.
V teorii množin se za jistých podmínek může část rovnat celku - a to je idea fragmentů, vedoucí k pochopení příčin a
smyslu jevů. Prakticky jsem pak vyšel ze známých postupů alchymie a osm let zatloukal mj. tisíce hřebíků do desek a trámů,
abych urychlil svoji přeměnu.
Kresby, obrazy, obrazy-asambláže a objekty, značeno F.1-299.
Další zastoupení: Památník Terezín, Novohradská galéria v Lučenci,
Národní technické muzeum v Praze, Gemerské múzeum v Rimavskej Sobote a
Městské muzeum v Bechyni.
|
|
|
|
|
|